Image Image Image Image Image Image Image Image Image

13 januari 2016 | By |

Van paard en wagen tot internationaal logistiekbedrijf

Wat in 1921 begon met paard en wagen, is in 2015 uitgegroeid tot een professionele logistiekpartner van formaat. Van Bijnen, dat bestaat uit Van Bijnen Transport en Van Bijnen Logistics, bedient klanten in binnen- en buitenland. Een interview met Ruud van Bijnen.

bijnen-web-artikel

Van Bijnen is gevestigd in Nieuwkuijk, waar het met 30.000m2 aan magazijnruimte en nog eens 3.000 m2 aan kantoorruimte een flinke plak grond in beslag neemt. Het bedrijf biedt een complete dienstverlening op logistiek gebied. Zo richt Van Bijnen Logistics zich op warehousing en alles daaromheen, met onder andere verhuur van magazijn- en kantoorruimte, zowel apart als in combinatie met elkaar. De magazijnruimte wordt met m2 of per palletplaats verhuurd. Van Bijnen Transport neemt met acht eigen vrachtwagens en een breed netwerk van collega-vervoerders het goederenvervoer op zich. De specialisatie ligt daarbij op het vervoer van grotere en langere goederen, en vervoer naar plaatsen waar een meeneemheftruck gewenst how to write an essay compare and contrast example is. Op die manier belevert het bedrijf veel bouwterreinen, maar ook (grote) winkelketens behoren tot de klantenkring. Met Ruud van Bijnen als Business Manager van het bedrijf, staat inmiddels de derde generatie Van Bijnens aan het roer.

 

Belgische tol

Ruud van Bijnen vertelt graag meer professional resume writing service gold coast over het bedrijf en research paper format parts de uitdagingen waar hij zich op dit moment mee bezig houdt. “Momenteel buigen we ons over de invoering van de tol voor vrachtwagens in België in 2016,” vertelt hij. “Wij hebben veel met België te maken, dus het was direct duidelijk dat dit voor ons een grote impact zou hebben. Wat zijn de kosten exact? En wat betekent dat bijvoorbeeld voor de kosten per pallet of per zending? Een lege vrachtwagen betaalt ook tol, maar hoe kunnen we de kosten daarvan op een eerlijke manier doorberekenen? Deze en andere vragen houden ons bezig.”

 

“Als logistieke bedrijven heb je elkaar nodig. Om het werk te kunnen uitvoeren, maar ook om ervoor te zorgen dat je rendabel en efficiënt blijft.”

 

Win-win

“Daarnaast is het voor ons, als kleiner transportbedrijf, iedere dag een uitdaging om een goede balans te vinden in de hoeveelheid werk,” vervolgt Ruud van Bijnen. “We willen uiteraard voldoende werk binnenhalen om onze vrachtwagens te kunnen vullen, maar we moeten het werk dat binnenkomt ook aankunnen. Gelukkig werken we samen met een grote groep transportbedrijven met verschillende specialisaties. Die bedrijven kennen we door en door, en we hebben hen geselecteerd op een goede prijs/kwaliteit-verhouding. Bovendien weten we waar hun kracht ligt, zodat we win-winsituaties kunnen creëren. Als logistieke bedrijven heb je elkaar nodig. Om het werk te kunnen uitvoeren, en om ervoor te zorgen dat je rendabel en efficiënt blijft.”

 

Dat is volgens Ruud van Bijnen ook de kracht van Logistiek Platform ’s-Hertogenbosch. “Goede contacten zijn belangrijk,” zegt hij. “Daarnaast vind ik het van belang om deze regio te promoten. Als je het bijvoorbeeld vergelijkt met Waalwijk, heeft ’s-Hertogenbosch naar verhouding weinig industrie. Er zitten wel toonaangevende bedrijven, maar dat kan beter. Ik denk dat dit een aantrekkelijke plek is om je als bedrijf te vestigen. Het platform kan een voortrekkersrol nemen om dit duidelijk te maken én naar buiten te brengen wat wij als logistieke organisaties kunnen bieden aan bedrijven die zich hier willen vestigen.” Zelf is hij ook blij met het feit dat Van Bijnen gevestigd is in deze regio. “Als je kijkt naar Nederland, zou de regio rondom Utrecht misschien logischer zijn. Maar wij werken voor de Benelux, en dan is de provincie Noord-Brabant juist logisch. We zitten pal naast de A59, en strategisch tussen Den Bosch en Waalwijk. Het mag duidelijk zijn dat dit dus een prima regio is voor de logistiek!”