Image Image Image Image Image Image Image Image Image

30 maart 2016 | By |

“Samen zoeken naar oplossingen”

Würth Nederland: research papers free download pdf een grote naam, met grote cijfers. Iedere dag gaan er bij deze groothandel in montage-artikelen zo’n 3.000 colli de deur uit vanuit het centraal magazijn in Den Bosch. Dat is 20.000 tot 25.000 kg aan montagematerialen, verdeeld over 1500 leveringen. Het is dan ook niet verwonderlijk dat zo ongeveer heel Nederland het bedrijf kent. André van Kreij, Logistiek Manager, vertelt graag meer over het logistieke reilen en zeilen binnen Würth.


60 tot 80 picks per uur

Würth richt zich op de inkoop en verkoop van montagematerialen, waarbij de distributiegebeurt volgens het ‘Pick, Pak en Check-principe’. Daarbij is orders picken één van de core business-activiteiten die André van Kreij onder zich heeft. “Veel van het werk dat wij

wurth-2

doen, is geautomatiseerd,” vertelt hij. “Van het sluiten en zekeren van pakketten tot het bijvoegen van de paklijst, het printen en bevestigen van het verzendetiket en het op pallets stapelen van de pakketten: het gebeurt allemaal computergestuurd. Wat wij nog niet hebben geautomatiseerd, is het order picken zelf. Dat gebeurt bij ons volgens het ‘man naar goederen-principe’. Om onze business rendabel te houden, moeten onze mensen 60 tot 80 picks per uur realiseren. Dat is er op zijn minst één per minuut. Voor sommige, vooral oudere, medewerkers kan het lastig zijn dat hoge tempo bij te blijven benen. Vergrijzing is op dit moment bij Würth dan ook een uitdaging. “We hebben het dan over mensen die ouder worden, niet over mensen met specifieke klachten of fysieke beperkingen,” verduidelijkt André van Kreij.

“Hoe gaan we op een goede manier om met mensen die in principe niets mankeren, maar door hun leeftijd de vereiste snelheid niet meer kunnen behalen? De oplossing is niet eenvoudig. We stellen hoge eisen aan ons personeel en aan de andere kant respecteren en waarderen we onze medewerkers en willen we op een goede manier met hen omgaan.”

 

“Door binnen het platform de handen ineen te slaan, kunnen we uitdagingen zoals de vergrijzing beter het hoofd bieden.”

Krachtig instrument

De samenwerking binnen Logistiek Platform ’s-Hertogenbosch kan van betekenis zijn. “Ik ben een groot voorstander van het platform en denk dat het een krachtig instrument kan zijn,” zegt André van Kreij. “Op het gebied van de vergrijzingsproblematiek hebben we al eens eerder de samenwerking met andere logistieke bedrijven gezocht. Wij hebben mensen met ervaring, die homework help sign up prima in staat zijn logistiek werk te verrichten, zo lang het lichamelijk niet al te zwaar is. Onze collega’s in de logistieke dienstverleningssector hebben misschien een administratieve vacature of een functie bij een verpakkingsmachine beschikbaar. Daar zou een medewerker van ons dan prima in kunnen stromen. Door op die manier de handen ineen te slaan, kunnen we deze mensen langer aan het werk houden.”

De vergrijzing mag van André van Kreij dan ook zeker nog eens op de agenda van Logistiek Platform ’s-Hertogenbosch worden gezet. “Samen zoeken naar oplossingen levert altijd meer op dan alleen. Ook op andere gebieden kunnen we elkaar binnen het platform versterken. Kennis delen, je netwerk uitbreiden, projecten delen en leren van elkaars fouten zijn hiervan enkele voorbeelden. Ook het gezamenlijk kunnen anticiperen op nieuwe wetgeving, bijvoorbeeld rondom ontslag en de transitievergoeding, zie ik als een duidelijke meerwaarde van het platform. Het is prettig om van gedachten te kunnen wisselen met collega’s in het vakgebied. Met logistieke mensen onder elkaar heb je aan één woord genoeg. Van de andere kant moeten we ook de veelzijdigheid binnen het platform bewaken. Het is belangrijk dat naast professionals in de logistiek ook andere partijen, zoals overheden, scholen en andere maatschappelijke organisaties, vertegenwoordigd zijn. Op die manier kan het platform de vraagbaak-functie blijven vervullen die wij zo prettig vinden.”